Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Teago Aps

Granstien 10
6830 Nørre Nebel

CVR.nr.: 41394226

Telefon: 31 50 70 11

Email: kundeservice@teago.dk

 

Betaling

Betaling kan foretages med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard og Mastercard Debit. Vi tager ikke kortgebyrer.

Med betalingskort vil transaktionsbeløbet blive reserveret ved bestilling, men beløbet bliver først trukket, når pakken afsendes.

Alle priser er danske kroner og inkl. moms og ekskl. leveringsomkostninger, hvis ikke andet er angivet.

 

Fakturabetaling

Som erhvervskunde eller offentlig institution er det muligt at købe på faktura (betalingsfrist: Netto 8 dage) eller EAN-faktura (betalingsfrist: Netto 30 dage). Ønsker man at benytte sig af denne mulighed, vælges "Fakturabetaling" under Betalingsmetoder på adressesiden. Der tillægges et gebyr på 20,-

 

Gavekort

Gavekort til Teagos webshop gælder i 3 år fra udstedelsesdatoen, og udløbsdatoen fremgår af det fremsendte elektroniske gavekort.

 

Levering

Bestillinger sendes almindeligvis med PostNord. Forventet leveringstid er 1-3 hverdage, såfremt varen er på lager.

Fragtpriser

- Til pakkeshop: 39 DKK. Ved levering til pakkeshop er der dog gratis fragt på alle køb over 399 DKK.

- Med omdeling: 49 DKK. Ved alle køb på over 399 DKK er leveringsprisen dog kun 39 DKK

- Til erhverv: 39 DKK. Ved levering til pakkeshop er der dog gratis fragt på alle køb over 399 DKK.

Vi sender kun til Danmark (med undtagelse af Grønland og Færøerne). Hvis du ønsker varer tilsendt andre EU-lande, bedes du venligst kontakte Kundeservice på e-mail. Teago ApS bærer ikke ansvar for told eller andre afgifter.

Der opkræves de reelle returomkostninger Teago ApS bliver pålagt, hvis du nægter modtagelse af en pakke eller ikke afhenter den på posthuset uden forudgående aftale med Teago ApS. Dette er 59 DKK inkl moms.

 

Fortrydelse

Som kunde har man 14 dages fortrydelsesret, når der handles hos Teago ApS.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor man...

a) ...har modtaget sin vare
b) ...har modtaget den sidste vare, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) ...har modtaget det sidste parti eller den sidste del, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Ønsker man at fortryde et køb hos Teago ApS, skal man inden 14 dage fra modtagelsen - på email eller telefon - tydeligt meddele os, at man vil gøre brug af fortrydelsesretten. Med mindre der er indgået en klar aftale med Teago ApS derom, kan man ikke gøre brug af fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen.

Ved returnering dækker man som kunde selv omkostningerne til fragt.
Hvis man vælger at få ombyttet købet til en anden vare hos Teago ApS, fremsendes denne dog uden yderligere omkostninger til fragt når der sendes til og fra Danmark. Dvs du betaler selv returfragten for varen der skal retur til os, mens Teago ApS dækker fragten for fremsendelse af den nye vare, dog med billigst muligt fragtform.

 

Varens stand

Når en vare returneres til Teago ApS, hæfter kunden kun for eventuel værdiforringelse af varen, hvis denne skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber, og den måde den fungerer på. Med andre ord: Man kan som kunde se og prøve varen - på samme måde som i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Dette betyder, at man ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur - afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling

Hvis man fortryder sit køb og returnerer alle varer på samme ordre, får man det samlede ordrebeløb - inkl. leveringsomkostninger - retur. Fortrydes kun en del af købet, får man det samlede beløb for de returnerede varer tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som man som kunde hæfter for, fratrækkes denne det samlede beløb..

Varerne skal returneres til Teago ApS uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget meddelelse om, at købet er fortrudt.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som er benyttet ved den oprindelige transaktion - medmindre der er truffet anden aftale med os.

Teago ApS kan tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varer, der skal returneres, sendes til:

Teago Aps
Fiskervænget 5
6830 Nymindegab

Kunden hæfter selv for pakken, indtil den er modtaget hos os, hvorfor vi anbefaler, at man returnerer pakken som en sporbar pakke. Vi kan fremsende en returlabel via email, der blot skal printes - denne koster 59,- DKK inkl moms, og beløbet fratrækkes købsbeløbet.

Bemærk
Teago ApS modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Reklamation

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb. Når man handler med Teago ApS, har man selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at man enten kan få varen repareret eller ombyttet, eller man kan få pengene tilbage eller afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller på grund af anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal man reklamere?

Man skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at man har opdaget manglen ved varen. Hvis man reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis rimelige fragtomkostninger. Man kan, efter aftale med Teago ApS, få tilsendt en gratis returlabel.

Varen sendes til:

Teago Aps
Fiskervænget 5
6830 Nymindegab

 

Vi har brug for følgende information, når en vare sendes til os:

Når en vare returneres, bedes man - så detaljeret som muligt -  oplyse, hvad problemet er. Desuden skal der medsendes en kopi af købsfakturaen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med personlige oplysninger (persondatapolitik)

Når man indgår aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

-Navn
-Adresse
-Telefonnummer
-E-mail adresse

Vi foretager registrering og videregivelsen af kunders personoplysninger med det formål at kunne levere varen til kunden.

Personoplysningerne registreres hos Teago ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Medarbejdere og samarbejdspartnere for Teago ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om kunderne.

Den dataansvarlige på teago.dk er Teago Aps.

Oplysninger afgivet til teago.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Teago ApS har man altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Man har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om egen person. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har man i henhold til Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Teago ApS via e-mail: kundeservice@teago.dk

 

Klageadgang

Vil man klage over sit køb hos Teago ApS, skal man rette henvendelse til os via e-mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan der indgives en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne derfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Forbehold

Anvendte billeder på sitet er illustrative og kan afvige fra varens egentlige udseende.

Billeder og tekst på teago.dk må ikke kopieres eller gengives andre steder uden forudgående aftale med Teago Aps.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.06.2020

 

Vi glæder os til sende Dem en god kop te. 

Med venlig hilsen

Teago ApS